La Presidenta de l’Entitat, Dolors Martínez ha promogut organitzar com cada any, en el marc d’aquesta data, activitats de sensibilització en els diversos grups terapèutics, que enguany aniran dirigides a conscienciar sobre les conseq

üències que té el consum de drogues tan legals com il·legals a nivell mundial, i, l’alt cost que representa en la salut i el benestar de totes les persones.

L’Associació Êthos, porta 17 anys actuant i treballant tant en el camp de la prevenció com en el del tractament de les conductes addictives. Les iniciatives i activitats que l’Associació duu a terme són diverses i s’estructuren al voltant de 13 programes (Acollida, Motiva’t, Sortida, E.G.A, Creixement Personal, Justícia, Què faig? Escola de Parelles, S.O.S Pares i Mares, Aixeca’t, Escola de Pares i Mares de Joves, Prevenció, Conscienciació Social i Voluntariat) que es desenvolupen al llarg de l’any.

Una altra de les accions és la sortida de prevenció trimestral en la qual un grup de voluntaris i voluntàries de l’entitat, sortiran a zones d’oci nocturn de Sabadell per repartir més de 2000 preservatius i material divulgatiu de prevenció de malalties de transmissió sexual. L’objectiu principal d’aquesta acció és la de conscienciar i afavorir l’ús de preservatiu així com dels riscos del consum de l’alcohol, sobretot tenint en compte, que els espais d’oci nocturn augmenten les conductes de risc dels joves. En paraules de la presidenta,

“NOMÉS QUE EVITEM UN SOL CONTAGI DE MALALTIA DE TRANSMISSIÓ SEXUAL O UN EMBARÀS NO DESITJAT, TOT L’ESFORÇ QUE FAREM, HAURÀ VALGUT LA PENA.”

ethos ethosL’Associació Êthos per a la prevenció i rehabilitació integral de les dependències commemora el Dia Internacional de la Lluita contra l’Ús Indegut i el Tràfic Il·lícit de Drogues.