Sortida de Prevenció a Sant Quirze del Vallès

Dins el marc de les activitats commemoratives del Dia Internacional de la Lluita contra l’ús indegut i el tràfic il·lícit de drogues, un grup de tres persones voluntàries de la nostra entitat han fet una sortida de prevenció sobre els riscos del consum d’alcohol i malalties de transmissió sexual a la discoteca “La Cova” de Sant Quirze del Vallès. Es van repartir més de 300 preservatius i targeters amb material informatiu. Moltes gràcies per la vostra feina!
#AssociacióEthos #Prevenció #Alcohol #ETS

ethos ethosSortida de Prevenció a Sant Quirze del Vallès
llegir més

S’ha organitzat com cada any, en el marc d’aquesta data, activitats de sensibilització en els diversos grups terapèutics, dirigides a conscienciar sobre les conseqüències que té el consum de drogues tan legals com il·legals, i, l’alt cost que representa en la salut i el benestar de totes les persones.

Dues professionals de la nostra entitat, Verónica López i Susana Lánguiz, han participat a les jornades que organitza el Centre Penitenciari Lledoners en el marc del Dia Internacional de la Lluita Contra l’Abús i el Tràfic Il·legal de Drogues. A petició dels professionals de Lledoners s’ha realitzat una xerrada dirigida a interns del centre per tal de donar a conèixer els recursos externs amb els quals poden comptar estant en tercer grau o quan finalitzin l’estada a presó. S’ha fet difusió en xarxes i mitjans de comunicació com Ràdio Sabadell.

Una altra de les accions és la sortida de prevenció trimestral en la què un grup de voluntaris i voluntàries de l’entitat repartiran a “la cova” preservatius i material divulgatiu de prevenció de malalties de transmissió sexual. L’objectiu principal d’aquesta activitat és la de conscienciar i afavorir l’ús del preservatiu així com dels riscos del consum d’alcohol, sobretot tenint en compte, que els espais d’oci nocturn augmenten les conductes de risc dels joves.

En paraules de la presidenta, “Si només evitem el contagi o un embaràs no desitjat en una persona, tot l’esforç val la pena”

Associació Êthos, porta 8 anys actuant i treballant tant en el camp de la prevenció com en el tractament de les conductes addicitives. Les iniciatives i activitats que l’Associació porta a terme són diverses i s’estructuren a l’entorn de 15 programes que es desenvolupen al llarg de l’any.

ethos ethosL’Associació Êthos per a la prevenció i rehabilitació integral de les dependències commemora el Dia Internacional de la Lluita contra l’Ús Indegut i el Tràfic Il·lícit de Drogues

Assemblea anual de Socis

Êthos celebra l’assemblea anual de socis amb una alta participació.
La primera amb Dolors Martínez com a presidenta de l’entitat.
S’han presentat les dades de la memòria amb un balanç molt positiu!!
Seguim sumant per dur a terme els 15 programes en funcionament que tenim actualment!

ethos ethosAssemblea anual de Socis

Via Ferrada

Fem la Via Ferrada “Cala del Molí” a Sant Feliu de Guíxols, amb els joves del grup Aixeca’t i voluntaris de l’entitat. Aquesta activitat ens ha permès potenciar l’oci saludable i treballar capacitats com la cohesió de grup, la constància, la superació i aconseguir un repte.

ethos ethosVia Ferrada

Campanya Socis i Sòcies

Com sabeu, fa uns dies es va iniciar la campanya de la RENDA, i aprofitem l’avinentesa per informar que la Llei de Mecenatge vigent des de 2002 s’ha modificat:

La reforma té com a objectiu principal incrementar els incentius fiscals al mecenatge, tant per les persones físiques com per les jurídiques, fet que afavoreix l’increment de les aportacions i posa de relleu el valor de la participació privada en els projectes culturals, socials i d’interès públic.

El més destacat:

• S’amplia la quantia per a la deducció del 80% als primers 250 € del total de l’aportació (fins al moment, aplicable als primers 150 €), fet que incentiva clarament la generació d’aquests tipus de donatius fonamentals per a les entitats beneficiàries de mecenatge.
  • En el cas de les Persones Físiques s’incrementa en 5 punts el percentatge de deducció passant del 30% al 40%. En el cas de recurrència el percentatge s’incrementa al 45%.(Persones que aporten des de fa més de dos anys)
  • En el cas de les Persones Jurídiques s’incrementa en 5 punts el percentatge de deducció passant del 35% al 40%. En el cas de recurrència el percentatge s’incrementa al 50%. (Persones que aporten des de fa més de dos anys).

Us agraïm molt les vostres aportacions que fan possible que les persones continuïn beneficiant-se del nostre recurs, aportant benestar i salut a cada una d’elles i al seu entorn.

Si us plau, feu-ne difusió, entre tots seguim sumant en aquest gran projecte, la vostra casa.

ethos ethosCampanya Socis i Sòcies

Celebrem Sant Jordi

Êthos ha organitzat la diada de Sant Jordi desenvolupant activitats relacionades amb el foment de la lectura, pilar fonamental al tractament de  la nostra entitat. La presidenta Dolors Martinez, ha inaugurat la festa, donant la benvinguda. Per continuar, els nois i noies de l’Aixeca’t, han cantat un rap sobre la llegenda de Sant Jordi, el que han preparat durant setmanes en el marc de les activitats psicoeducatives del Programa. També hi ha hagut intercanvi de llibres, roses i punts de llibre creats pels usuaris i usuàries igual que la resta de la decoració de la festa. La celebració de Sant Jordi és una oportunitat per posar en pràctica  totes les eines  que es desenvolupen als tallers d’habilitats socials i artístiques amb l’objectiu d’empoderar als participants de manera cohesionada perquè tots experimentin que és fàcil i possible gaudir d’un dia de festa sense drogues ni alcohol.

ethos ethosCelebrem Sant Jordi

TAULA RODONA D’EXPERIÈNCIES AMB DANI CASANELLAS

Dins els actes de la Tardor del Voluntariat, organitzada pel Punt de Voluntariat de la ciutat, s’ha assistit a la Taula Rodona d’Experiències, on diversos voluntaris/es de diferents entitats, expliquen la seva experiència i aportació com a persones voluntàries. En aquesta edició ha representat a Êthos el voluntari Dani Casanellas, membre de la Junta directiva, que participa en el grup de Conscienciació social “Els Clowns d’Êthos” i que imparteix el taller d’autonomia personal  de nutrició i cuina saludable.

Com altres persones voluntàries, el Dani és una peça indispensable en el desenvolupament d’activitats extraordinàries i en el bon funcionament de l’entitat. Actualment Êthos compta amb un grup de 57 voluntaris/es, que fan possibles moltes de les activitats que es duen a terme.

ethos ethosTAULA RODONA D’EXPERIÈNCIES AMB DANI CASANELLAS

COL·LABORACIONS AMB L’OFICINA JOVE

Membres de l’equip tècnic d’Êthos, s’han reunit amb Nuria Sales, Cap del Servei de Joventut, i Esther Pàrraga, tècnica del mateix servei, a l’Oficina Jove de l’Ajuntament de Sabadell per establir col·laboracions i objectius en comú. Han pogut conèixer de primera mà, totes les assessories de les que disposa la ciutat adreçades a la població més jove, on qualsevol persona pot acudir de forma gratuïta.També s’ha visitat l’oficina amb el grup de joves d’Êthos, l’Aixeca’t.

Aquest servei està orientat a l’assessorament en diferents àmbits, com: ocupació, educació, associacionisme, violències masclistes, etc., i proporciona un millor desenvolupament en les diferents àrees de la seva vida i la prevenció davant de problemàtiques molt característiques d’aquestes edats.

ethos ethosCOL·LABORACIONS AMB L’OFICINA JOVE

SORTIDA DE PREVENCIÓ

Com cada trimestre, un grup de persones voluntàries han fet una sortida de prevenció a la zona d’oci nocturn de Sabadell, per conscienciar sobre l’abús del consum d’alcohol i la transmissió de malalties sexuals. S’han pogut repartir 300 targeters, 200 preservatius femenins i 500 masculins. La prevenció és un dels objectius principals de l’entitat i els joves i les joves de Sabadell reben agraïts als nostres voluntaris.

ethos ethosSORTIDA DE PREVENCIÓ