Noticias

L’Associació Êthos celebra 20 anys de trajectòria posant en valor la força del treball col·lectiu

Sabadell, 12 de juny de 2026 – L’Associació Êthos ha celebrat el seu 20è aniversari amb un emotiu acte institucional al Teatre Principal de Sabadell, que ha reunit representants institucionals, professionals del sector, persones usuàries, voluntariat i teixit associatiu per commemorar dues dècades de compromís amb la rehabilitació i la inclusió social.

L’acte ha estat un espai de reconeixement al recorregut de l’entitat, que al llarg d’aquests anys s’ha consolidat com un referent en l’àmbit de les addiccions, contribuint a la recuperació integral de centenars de persones i les seves famílies.

Durant la seva intervenció, la presidenta, Dolors Martínez, va posar en valor la dimensió humana del projecte: un camí construït des de la confiança, la resiliència i el compromís compartit, recordant que la rehabilitació integral és possible i que la dignitat de les persones ha de situar-se sempre al centre.

Un espai d’agraïment a tota la xarxa que ho fa possible

Un dels moments més destacats de la celebració va ser el reconeixement a totes les persones i col·lectius que han acompanyat Êthos al llarg d’aquests 20 anys.

L’entitat va expressar un agraïment sincer i profund: • Als socis fundadors, per creure en el projecte des dels seus inicis • A l’equip tècnic i professional, pel seu compromís continuat • A la Junta Directiva i el Consell Consultiu, per la seva orientació i lideratge • A les persones voluntàries, sòcies i col·laboradores, peça clau del projecte • A les institucions i administracions públiques, pel suport sostingut • I, especialment, a les persones usuàries i les seves famílies, veritable motor de la tasca diària

També es va fer un reconeixement especial a figures destacades vinculades a l’entitat i a persones que han deixat una empremta significativa en la seva trajectòria.

Tal com es va expressar durant la cloenda, “gràcies per ser el motor que ens permet seguir construint, dia a dia, la nostra manera de ser”.

20 anys transformant vides

Des de la seva fundació, Êthos ha desenvolupat un model basat en l’acompanyament integral i la reinserció social, amb una mirada centrada en la persona i en la superació de l’estigma associat a les addiccions.

Aquest enfocament ha permès demostrar que la recuperació és una realitat i que, amb el suport adequat i el treball en xarxa, és possible generar canvis profunds i duradors en la vida de les persones i el seu entorn.

Mirant cap al futur

L’acte no només ha servit per celebrar el camí recorregut, sinó també per reafirmar el compromís de l’entitat amb els nous reptes socials, especialment en un context marcat per l’aparició de noves formes d’addicció i la necessitat de continuar innovant en els models d’intervenció.

En aquest sentit, Êthos inicia una nova etapa amb la voluntat de continuar creixent, adaptant-se i treballant en xarxa, fidel als seus valors fundacionals i amb la mirada posada en el futur.

ethos ethosL’Associació Êthos celebra 20 anys de trajectòria posant en valor la força del treball col·lectiu
llegir més

Celebrem 20 anys d’història en un acte emotiu al Teatre Principal de Sabadell

Encara emocionats, des de la nostra entitat fem balanç de l’acte celebrat ahir al Teatre Principal de Sabadell, una tarda marcada per l’emoció, la reflexió i els retrobaments. L’esdeveniment va reunir persones, professionals i entitats que han format part dels nostres 20 anys de trajectòria, convertint la celebració en un espai de memòria compartida i reconeixement col·lectiu.

La jornada va comptar amb la participació de Lorena Gascón, que va oferir una ponència molt aplaudida; Jordi Amenós, que va conduir l’acte amb la seva habitual sensibilitat i màgia; Andrea Costas, que va apropar al públic el valor de l’horticultura terapèutica; i Juan A. García Cazorla i Nuria Quirante, que van omplir la tarda de música i emoció.

També vam rebre el suport de voluntàries, sòcies, entitats del territori i representants institucionals de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Sabadell. Volem fer un agraïment especial a la Il·lma. Sra. Marta Farrés Falgueras, alcaldessa de la ciutat, per acompanyar-nos en un moment tan significatiu.

La celebració va concloure amb un espai de trobada i convivència, on vam poder compartir impressions i brindar pels anys que vindran, tot gaudint del càtering organitzat per @flecaroca.

Amb aquesta energia i aquest suport, encarem amb il·lusió els propers 20 anys de projecte i compromís amb la comunitat.

 

ethos ethosCelebrem 20 anys d’història en un acte emotiu al Teatre Principal de Sabadell
llegir més

Participem en l’acte de repartiment d’ajudes de la Fundació Barnola‑Vallribera

Des de l’Associació Ethos volem expressar el nostre profund agraïment a la Fundació Barnola‑Vallribera, amb qui hem tingut l’oportunitat de compartir l’acte de lliurament de les ajudes d’enguany. Va ser un espai de trobada amb moltes altres entitats del territori que, com nosaltres, treballen cada dia per millorar la vida de les persones.

En aquesta edició, la fundació ha destinat més de 240.000 euros a prop de 40 projectes socials, reafirmant el seu compromís amb els col·lectius més vulnerables i amb el teixit associatiu de Sabadell. Per a nosaltres, formar part d’aquest conjunt d’iniciatives és un reconeixement a la feina que fem i un impuls per continuar avançant.

L’acte va ser especialment inspirador: vam poder compartir experiències, posar en valor la tasca de totes les entitats i reforçar aliances que ens permeten créixer plegades en àmbits com la inclusió social, la salut, la infància o l’atenció a la gent gran.

 

ethos ethosParticipem en l’acte de repartiment d’ajudes de la Fundació Barnola‑Vallribera
llegir més

Participem a la primera Trobada d’Entitats de SBD Cercle d’Entitats

La primera edició de la Trobada d’Entitats, impulsada per SBD Cercle d’Entitats, es va celebrar el dissabte 23 de maig de 2026 als Jardinets de l’Antiga Caixa Sabadell, convertint aquest espai en un punt de trobada i reflexió per al teixit associatiu de la ciutat.

L’esdeveniment va reunir entitats civils i organitzacions del tercer sector, que van compartir experiències, inquietuds i propostes amb l’objectiu de reforçar la col·laboració i impulsar projectes conjunts. La jornada va servir també per posar en valor la tasca que aquestes entitats desenvolupen en àmbits com la cohesió social, la cultura, l’educació i el suport comunitari.

Segons l’organització, la trobada neix amb la voluntat de consolidar-se com un espai anual de treball compartit, on les entitats puguin establir sinergies i afrontar de manera conjunta els reptes socials de Sabadell.

La participació i el bon ambient van marcar una primera edició que, segons els assistents, reforça la necessitat de crear espais estables de cooperació entre les diferents iniciatives ciutadanes.

 

ethos ethosParticipem a la primera Trobada d’Entitats de SBD Cercle d’Entitats
llegir més

Visita institucional de Salut Mental Sabadell a l’Associació Êthos

Hem rebut avui la visita de Margarita Esplugas, presidenta de Salut Mental Sabadell, acompanyada d’Arantxa Ruiz, coordinadora del Servei Prelaboral Xamba. La trobada ha permès presentar els recursos i serveis que ofereixen ambdues entitats, així com intercanviar impressions sobre possibles línies de col·laboració futura.

Les representants de Salut Mental Sabadell han estat rebudes per Verónica López, directora general d’Êthos, i Liliam Gil, directora administrativa, que han destacat la importància de sumar esforços per reforçar l’atenció a la salut mental i les addiccions al territori.

Des d’Êthos agraïm la visita i posem en valor la voluntat compartida de continuar treballant conjuntament per millorar el benestar de la comunitat.

 

ethos ethosVisita institucional de Salut Mental Sabadell a l’Associació Êthos
llegir més

Susana Lánguiz, psicòloga i Directora Tècnica de l’Associació Êthos, presenta la memòria 2025 a Ràdio Sabadell

L’Associació ha donat a conèixer la seva memòria anual del 2025 en una entrevista a Ràdio Sabadell amb la participació de Susana Lánguiz, psicòloga i Directora Tècnica de l’entitat. Durant la conversa, Lánguiz va destacar la tasca desenvolupada al llarg de l’any, així com els projectes impulsats i l’impacte social aconseguit al territori.

La presentació manté la línia de la que l’associació va compartir divendres passat durant l’Assemblea de Socis, un espai clau per fer balanç del curs i continuar avançant de manera conjunta.

Des d’Êthos agraïm a Ràdio Sabadell l’oportunitat de donar visibilitat a la seva feina i de reforçar la difusió de la seva tasca social.

 

ethos ethosSusana Lánguiz, psicòloga i Directora Tècnica de l’Associació Êthos, presenta la memòria 2025 a Ràdio Sabadell
llegir més

Êthos presenta la memòria 2025

L’Associació ha presentat la memòria corresponent a l’any 2025, un document que recull totes les activitats, projectes i iniciatives desenvolupades durant un període especialment intens i enriquidor per a l’entitat. Segons destaca l’organització, aquest any ha estat marcat per l’aprenentatge, el compromís i el creixement compartit entre professionals, voluntariat i persones participants.

La memòria ofereix una mirada global a la feina realitzada i posa en valor l’impacte social generat al territori. Des d’Êthos volem expresar la nostra satisfacció per la tasca duta a terme i agrair a totes les persones que formen part del projecte la seva implicació i suport continuat.

 

ethos ethosÊthos presenta la memòria 2025
llegir més

Els Clowns d’Êthos omplen de color i somriures la Mostra d’Entitats de Vàlua

Els Clowns d’Êthos han participat activament en la Mostra d’Entitats organitzada per l’associació Vàlua, un espai que reuneix les entitats del Tercer Sector de Sabadell per donar a conèixer la seva tasca a la ciutadania.

Al llarg de la jornada, els Clowns han ofert activitats de globoflexia, bombolles de sabó i petites bromes que han fet riure totes les persones que s’acostaven a l’espai de la Mostra. La seva presència ha aportat un toc de color, alegria i proximitat a la festa, contribuint a crear un ambient lúdic i acollidor.

La participació d’Êthos en aquest esdeveniment reforça el seu compromís amb la comunitat i amb la visibilització del treball que duen a terme les entitats socials de la ciutat.

 

ethos ethosEls Clowns d’Êthos omplen de color i somriures la Mostra d’Entitats de Vàlua
llegir més

Êthos celebra la seva Assemblea de Socis 

L’entitat ha celebrat aquest divendres la seva Assemblea de Socis, una cita clau per compartir amb tots els membres i l’equip professional el balanç de l’any 2025. Durant la trobada s’ha presentat la memòria anual, que recull el camí recorregut per l’organització, els projectes impulsats, els objectius assolits i els nous reptes que marcaran el futur immediat.

La direcció d’Êthos ha volgut destacar la importància d’aquest espai de participació i transparència, que permet posar en valor la feina feta i reforçar el compromís col·lectiu amb la missió de transformar vides.

L’entitat ha expressat el seu agraïment a totes les persones que formen part d’Êthos per la seva confiança, implicació i compromís. “Junts continuem creixent i treballant per transformar vides”, han remarcat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ethos ethosÊthos celebra la seva Assemblea de Socis 
llegir més